Zabłocie: Zamówienie ofertowe - remont kopuły nawy głównej

Zabłocie, dnia 30.08.2024 r.



INFORMACJA O WYNIKU POSTĘPOWANIA


DOTYCZY: postępowania na rewitalizację dachu zabytkowej cerkwi pw. św. Mikołaja w Zabłociu – remont kopuły nawy głównej.


Parafia Prawosławna pw. św. Mikołaja w Zabłociu, Zabłocie 93, 21-509 Kodeń, informuje, że w postępowaniu jako najkorzystniejsza wybrana została oferta złożona przez wykonawcę: NPD Sp z o.o. – ul. Krzywa 2, 17-106 Orla. Cena oferty — 408 000,00 zł.




2024 VII 18 - ZAPYTANIE OFERTOWE

Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy
ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień publicznych.
Zamawiający w niniejszym postępowaniu najpierw dokona badania i oceny ofert oraz
wyboru oferty, która zostanie najwyżej oceniona, a następnie dokona kwalifikacji
podmiotowej w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawcy, którego
oferta została najwyżej oceniona.

Zamawiający w niniejszym postępowaniu przewiduje możliwość przeprowadzenia
negocjacji z wykonawcami.

1. Nazwa i adres zamawiającego.
Zamawiający: Parafia Prawosławna pw. św. Mikołaja w Zabłociu
Adres: Zabłocie 93, 21-509 Kodeń

2. Informacje o środkach komunikacji.
2.1.Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści
Zapytania ofertowego.
2.2.Korespondencję można przekazywać:
2.2.1. elektronicznie: drogą elektroniczną na e-mail: prosforka@wp.pl;
2.2.2. pisemnie: osobiście, za pośrednictwem posłańca lub operatora pocztowego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe, na adres:
Parafia Prawosławna pw. św. Mikołaja w Zabłociu - Zabłocie 93, 21-509 Kodeń.
2.3.Adres strony internetowej, na której jest prowadzone postępowanie:
https://lublin.cerkiew.pl
2.4.Zamawiający może zmienić Zapytanie ofertowe przed upływem terminu składania
ofert, informując o zakresie zmian w taki sposób, w jaki zostało upublicznione
zapytanie ofertowe, tj. na strony internetowej wskazanej w pkt 2.3.
2.5.Osobą upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest ks. Mirosław Kochan
- tel. 691 898 059.

3. Opis przedmiotu zamówienia.
3.1.Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja dachu zabytkowej cerkwi pw. św.
Mikołaja w Zabłociu – remont kopuły nawy głównej.
3.2.Zakres zamówienia obejmuje:
Wykonanie robót budowlanych, w szczególności zamówienie obejmuje remont
dachu w zakresie kopuły nawy głównej.
3.3.Przedmiot zamówienia opisują:
3.3.1. projekt architektoniczno-budowlany stanowiący załączniki nr 1A do
niniejszego Zapytania ofertowego,
3.3.2. decyzja Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków stanowiąca
załączniki nr 1C do niniejszego Zapytania ofertowego,
3.3.3. pozwolenie na budowę stanowiące załącznik nr 1B do niniejszego Zapytania
ofertowego.
3.4.Przedmiar robót budowlanych, stanowiący załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego
stanowi materiał pomocniczy.
3.5.CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków
45212360-7 Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych
92522100-7 Usługi ochrony obiektów historycznych
3.6.Zamówienie jest finansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

4. Termin wykonania zamówienia.
4.1.Termin wykonania zamówienia – 31.12.2024r.

5. Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny ich
spełniania.
5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
5.1.1. w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania:
5.1.1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. Poz. 835),
5.1.2. w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej:
5.1.2.1. posiadają środki finansowe lub/i zdolność kredytową w łącznej
wysokości co najmniej 200 000,00 zł (dla środków w walutach innych niż
PLN równowartość co najmniej 200 000,00 PLN wg średniego kursu NBP
dla tej waluty na dzień publikacji Zapytania ofertowego);
5.1.2.2. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
co najmniej 200 000,00 zł (dla środków w walutach innych niż PLN
równowartość co najmniej 200 000,00 PLN wg średniego kursu NBP dla tej
waluty na dzień publikacji Zapytania ofertowego),
5.1.3. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej dotyczących doświadczenia
wykonawcy:
5.1.3.1. wykonali z należytą starannością w okresie dziesięciu lat, licząc wstecz
od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę
budowlaną i/lub prace konserwatorskie obejmującą/e remont
konserwatorski dachu, o którym mowa w art. 8 ustawy o ochronie zabytków
i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1446 z późn.zm.) o wartości
co najmniej 200 000 PLN brutto (dla robót budowlanych i/lub prac
konserwatorskich rozlicznych w walutach innych niż PLN równowartość co
najmniej 200 000 PLN wg średniego kursu NBP dla tej waluty na dzień
publikacji zapytania ofertowego);
5.1.4. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej dotyczących wykształcenia i
doświadczenia osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia:
5.1.4.1. dysponują kierownikiem budowy:
5.1.4.1.1. posiadającym wykształcenie i praktykę, zgodnie z art. 37a
ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad
zabytkami (Dz.U. 2021, poz. 710 ze zm.);
5.1.4.1.2. posiadającym co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji
kierownika budowy w obiektach wpisanych do rejestru zabytków,
liczonych od dnia nabycia uprawnień do kierowania pracami
konserwatorskimi w obiektach wpisanych do rejestru zabytków;
5.1.4.1.3. który, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert kierował (był kierownikiem prac konserwatorskich) co najmniej
jednym zamówieniem, które dotyczyło prac konserwatorskich w
zabytkowym obiekcie wpisanym do rejestru zabytków obejmujących
swoim zakresem remont konserwatorki dachu o wartości zamówienia
co najmniej 200 000,00 PLN (dla zamówień rozlicznych w walutach
innych niż PLN równowartość co najmniej 200 000,00 PLN wg
średniego kursu NBP dla tej waluty na dzień publikacji Zapytania
ofertowego).
5.2.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Zamawiający uzna warunki udziału w postępowaniu za spełnione jeżeli:
5.2.1. w zakresie określonym w pkt 5.1.1.1 żaden z wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia nie podlega wykluczeniu z
postępowania.
5.2.2. w zakresie określonym w pkt 5.1.3.1 co najmniej jeden z wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dysponuje wymaganą
zdolnością techniczną lub zawodową i wykona zakres zamówienia, do realizacji
którego te zdolności są wymagane
5.2.3. w zakresie określonym w pkt 5.1.3.2 co najmniej jeden z wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dysponuje wymaganą
zdolnością techniczną lub zawodową i wykona zakres zamówienia, do realizacji
którego te zdolności są wymagane.
5.3.W przypadku polegania przez wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.1.1.1 muszą złożyć również te
podmioty.
5.4. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji zamówień,
wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, Zamawiający uzna warunek
udziału w postępowaniu określony w pkt 5.1.3.1 i 5.1.3.2 za spełniony jeżeli,
wykonawca bezpośrednio uczestniczył w wykonaniu zamówień objętych warunkiem.
5.5.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego
zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających
zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków
prawnych. W odniesieniu do warunków określonych w pkt 5.1.3.1 i 5.1.3.2
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,
jeśli podmioty te wykonają jako podwykonawcy zakres zamówienia, do realizacji
którego te zdolności są wymagane.
5.6.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona
w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
5.6.1. Oferty wykonawców, którzy spełnią wymagane warunki zostaną dopuszczone
do badania i oceny.
5.6.2. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania wymaganych warunków podlegają
wykluczeniu z postępowania.

6. Wymagania dotyczące wadium.
6.1.Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

7. Sposób obliczenia ceny.
7.1.Oferta musi zawierać ostateczną sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty
związane z realizacją zadania niezbędne do jego wykonania z uwzględnieniem
wszystkich opłat i podatków (w tym podatek VAT w wysokości 23 % – dotyczy
podmiotu będącego czynnym podatnikiem podatku VAT).
7.2.W przypadku Wykonawcy zagranicznego, który nie dolicza wartości podatku VAT do
oferowanej ceny, Zamawiający w celu dokonania oceny oferty doliczy do
przedstawionej w niej ceny (netto), podatek od towarów i usług, który Zamawiający
miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7.3.Cena ryczałtowa winna obejmować wszystkie czynności niezbędne do
kompleksowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności
związane z wykonaniem objętych umową prac wraz koordynacją wszystkich
uczestników procesu inwestycyjnego, odbiorami, atestami, próbami, opłatami
urzędowymi, wywozem materiałów z rozbiórki i śmieci. Ustalona w ten sposób cena
ma charakter stały i niezmienny niezależnie od rozmiarów robót budowlanych i
kosztów ponoszonych przez wykonawcę podczas ich realizacji.
7.4.Wszelkie obliczenia należy dokonać z dokładnością do pełnych groszy (z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zarówno przy kwotach netto, VAT i
brutto), przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i
wyższe zaokrągla się do 1 grosza.

8. Sposób przygotowania ofert.
8.1.Składanie ofert odbywa się:
8.1.1. drogą elektroniczną na e-mail: prosforka@wp.pl, lub
8.1.2. pisemnie (osobiście, za pośrednictwem posłańca lub operatora pocztowego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe) na adres:
Parafia Prawosławnej pw. św. Mikołaja w Zabłociu - 21-509 Kodeń, Zabłocie 93,
Kancelaria.
8.2.Ofertę należy napisać pismem czytelnym w języku polskim.
8.3.Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami umieszczonymi w niniejszym
Zapytaniu ofertowym oraz dołączyć wszystkie wymagane dokumenty i
oświadczenia.
8.4.Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę.
8.5.Przy składaniu oferty drogą elektroniczną lub pisemnie, odpowiednio wiadomość lub
koperta winna być oznakowana: „OFERTA - rewitalizację dachu zabytkowej cerkwi
pw. św. Mikołaja w Zabłociu – remont kopuły nawy głównej”.
8.6.Wykonawcy zobowiązani są złożyć następujące dokumenty oraz oświadczenia:
8.6.1. Formularz ofertowy (wg załącznika nr 3).
8.6.2. Oświadczenie wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na
podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. Poz. 835). (wg
załącznika nr 4A).
8.6.3. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o nie podleganiu
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.
U. Poz. 835) – w przypadku polegania wykonawcy na zasobach innego
podmiotu (wg załącznika nr 4B).
8.6.4. Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych
podmiotów udostępniających zasoby, składa zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów (zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby, winno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych
zasobów).
8.6.5. Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane i usługi wykonają
poszczególni wykonawcy – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia (wg załącznika nr 5).
8.6.6. Oświadczenie wykonawcy o posiadaniu zdolności ekonomicznej do realizacji
zadania.
8.6.7. Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego
ubezpieczenia.
8.6.8. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich
5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie (wg
załącznika nr 6), wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca
wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje,
protokoły odbioru bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty.
8.6.9. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia,
odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg załącznika nr 7).
8.6.10. Dokumenty, potwierdzające umocowanie osoby/osób podpisujących
dokumenty i oświadczenia (odpis lub informacja z Krajowego Rejestru
Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
innego właściwego rejestru, pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej lub inne
dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania wykonawcy /
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / podmiotu
udostępniającego zasoby) - dokumentów nie należy składać, jeżeli można je
uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile
wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów, tj. wskaże
dane bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych umożliwiających dostęp do
tych dokumentów.
8.7.Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 8.6. powinny być opatrzone podpisem
osoby/ób uprawnionej/ych (nie dotyczy dokumentów uzyskanych za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych).
8.8.Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 8.6. składa się jako oryginał, kopię lub
cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu lub oświadczenia (np. jako skan).
8.9.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
oświadczenie, o którym mowa w pkt 8.6.2 musi złożyć każdy z wykonawców.
8.10. Okresy wyrażone w latach, o których mowa w pkt 8.6.8 i 8.6.9 liczy się wstecz od
dnia w którym upływa termin składania ofert.
8.11. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług,
wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 8.6.8,
może zawierać wyłącznie roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca
bezpośrednio uczestniczył.
8.12. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług,
wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 8.6.9,
może zawierać wyłącznie usługi, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio
uczestniczył.
8.13. Wykonawca może wskazać dostępność informacji lub podmiotowych środków
dowodowych, o których mowa w pkt 8.6, u Zamawiającego lub pod określonymi
adresami internetowymi, w szczególności ogólnodostępnych i bezpłatnych baz
danych.
8.14. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z
tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać od wykonawcy
przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez
zamawiającego dokumentów.
8.15. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt 8.6, w tym w zakresie wyliczenia
ceny lub jej istotnych części składowych.
8.16. Zamawiający poprawi w ofercie:
8.16.1. oczywiste omyłki pisarskie,
8.16.2. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek,
8.16.3. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym,
niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została
poprawiona.
8.17. Jeżeli wykonawca nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w pkt
8.6.2-8.6.11 lub będą one niekompletne lub zawierały błędy, zamawiający wezwie
wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w
wyznaczonym terminie, chyba że:
8.17.1. oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie,
uzupełnienie lub poprawienie lub
8.17.2. zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
8.18. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa
podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę
warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez
zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo
wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8.19. Wykonawca nie może, po upływie terminu ofert, powoływać się na zdolności lub
sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie
polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby.

9. Termin składania ofert.
9.1.Oferty należy złożyć w terminie do dnia 20.08.2024r. do godz. 15:00.
9.2.Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma moment
wpływu oferty do Zamawiającego na adres wskazany w pkt 8.1.1 lub 8.1.2.

10.Kryteria oceny ofert oraz informacja o wagach punktowych lub procentowych
przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty i opis sposobu
przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty.
10.1. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej, spośród nieodrzuconych
ofert.
10.2. Cena – 80 %.
10.2.1. W powyższym kryterium oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną
ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę, pozostali
będą oceniani wg następującego wzoru:
 Najniższa cena
--------------------------- × 100 pkt × waga kryterium
Cena badanej oferty
10.3. Doświadczenie kierownika budowy - 20 %
10.3.1. W powyższym kryterium oceniane będzie, na podstawie informacji zawartych
w Formularzu ofertowym (zał. 3), doświadczenie, w pełnieniu funkcji kierownika
budowy przy wykonaniu prac konserwatorskich obejmujących remont dachu w
zakresie kopuły w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, osoby wskazanej
jako kierownik budowy w Wykazie osób (zał. 8). Maksymalną ilość punktów
otrzyma wykonawca, który wykaże największą liczbę takich usług (umów),
pozostali będą oceniani wg następującego wzoru:
Ilość usług (umów) z badanej oferty
------------------------------------------------- × 100 pkt × waga kryterium
 Największa ilość usług (umów)
10.3.2. W przypadku nie wskazania doświadczenia kierownika budowy oferta
otrzyma 0 punktów.
10.3.3. W przypadku wskazania doświadczenia większego niż 10 usług (umów) do
wzoru zostanie podstawione doświadczenie zawierające 10 usług (umów).
10.4. Łączna ilość punktów otrzymanych przez wykonawcę będzie sumą punktów
przyznanych w poszczególnych kryteriach.
10.5. Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska największą liczbę punktów.
10.6. W wypadku uzyskania takiej samej ilości punktów Zamawiający może wystąpić do
wykonawców, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty o złożenie nie mniej
korzystnych, ofert dodatkowych w zakresie oferowanej ceny.

11.Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia
negocjacji.
11.1. Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia negocjacji w celu
ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.
Zamawiający może:
11.1.1. Nie prowadzić negocjacji i dokonać wyboru oferty, która zostanie najwyżej
oceniona na podstawie złożonych ofert;
11.1.2. Przeprowadzić negocjacje, a następnie dokonać wyboru oferty, która
zostanie najwyżej oceniona na podstawie złożonych ofert dodatkowych.
11.2. Jeśli Zamawiający zdecyduje się na prowadzenie negocjacji, zaprosi do negocjacji
wszystkich wykonawców, których oferty nie zostaną odrzucone.
11.3. Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób
prowadzenia negocjacji oraz kryteria oceny ofert w ramach których będą
prowadzone negocjacje w celu ulepszenia treści ofert.
11.4. Prowadzone negocjacje mają charakter poufny. Żadna ze stron nie może, bez
zgody drugiej strony, ujawniać informacji związanych z negocjacjami.
11.5. Zamawiający poinformuje wszystkich wykonawców, z którymi prowadził
negocjacje, o zakończeniu negocjacji oraz zaprosi ich do składania ofert
dodatkowych.

12.Sposób przygotowania ofert dodatkowych.
12.1. Składanie ofert dodatkowych odbywa się:
12.1.1. drogą elektroniczną na e-mail: prosforka@wp.pl lub
12.1.2. pisemnie (osobiście, za pośrednictwem posłańca lub operatora pocztowego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe) na adres:
Parafia Prawosławnej pw. św. Mikołaja w Zabłociu - 21-509 Kodeń, Zabłocie 93,
Kancelaria.
12.2. Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę
dodatkową.
12.3. Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w
zakresie treści oferty podlegających ocenie w ramach kryteriów oceny ofert
wskazanych przez zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji.
12.4. Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z kryteriów oceny ofert
wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na
ogłoszenie o zamówieniu.
12.5. Oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu przestaje wiązać
wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą
korzystniejsze propozycje w ramach każdego z kryteriów oceny ofert wskazanych w
zaproszeniu do negocjacji.
12.6. Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z kryteriów oceny
ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na
ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu
12.7. W przypadku nie złożenia przez wykonawcę oferty dodatkowej lub odrzucenia
oferty dodatkowej wykonawca nadal pozostaje związany ofertą złożoną w
odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
12.8. Przy składaniu oferty dodatkowej odpowiednio, wiadomość lub koperta winna
być oznakowana: „OFERTA DODATKOWA - Rewitalizacja dachu zabytkowej cerkwi
pw. św. Mikołaja w Zabłociu – remont kopuły nawy głównej”.
12.9. Oferta dodatkowa powinna być opatrzona podpisem osoby/ób uprawnionej/ych.
12.10. Ofertę dodatkową składa się jako oryginał, kopię lub cyfrowe odwzorowanie tego
dokumentu lub oświadczenia (np. jako skan).
12.11. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oferty
dodatkowej, w tym w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych.
12.12. Zamawiający poprawi w ofercie dodatkowej:
12.12.1. oczywiste omyłki pisarskie,
12.12.2. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek,
12.12.3. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym,
niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta dodatkowa została
poprawiona.

13.Postępowanie o udzielenie zamówienia.
13.1. Postępowanie jest ważne, jeżeli wpłynie co najmniej jedna oferta nie podlegająca
odrzuceniu.
13.2. Zamawiający odrzuca ofertę oraz ofertę dodatkową wykonawcy jeżeli:
13.2.1. została złożona po terminie składania ofert;
13.2.2. została złożona przez wykonawcę:
13.2.2.1. podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
13.2.2.2. niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, lub
13.2.2.3. który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczeń lub innych
dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału w
postępowaniu;
13.2.3. jest niezgodna lub jej treść jest niezgodna z treścią Zapytania ofertowego;
13.2.4. nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami
technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez zamawiającego;
13.2.5. zawiera błędy w obliczeniu ceny;
13.2.6. wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, o
której mowa w pkt 8.16.3 lub pkt 12.12.3;
13.2.7. wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania
ofertą;
13.2.8. wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie
terminu związania ofertą;
13.3. Jeżeli zaoferowana cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu
zamówienia, tj. różni się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich
ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu, lub budzi wątpliwości zamawiającego
co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami
określonymi w Zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów,
zamawiający zażąda od wykonawcy złożenia w wyznaczonym terminie wyjaśnień,
w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny. Zamawiający oceni te
wyjaśnienia w konsultacji z wykonawcą i odrzuci tę ofertę wyłącznie w przypadku,
gdy złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny w tej
ofercie.
13.4. Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
13.4.1. wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania
jest nieuzasadnione;
13.4.2. nie złożono żadnej oferty;
13.4.3. wszystkie oferty podlegały odrzuceniu;
13.4.4. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę,
którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba
że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
13.4.5. nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z zapisami
określonymi w pkt 10;
13.4.6. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie
postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie zamawiającego;
13.4.7. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą;
13.4.8. wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania
umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
z uwzględnieniem pkt 14.6;
13.4.9. środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości
lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
13.5. Zamawiającemu przysługuje uprawnienie do zamknięcia postępowania o
udzielenie zamówienia bez dokonywania wyboru oferty.
13.6. Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia względem zamawiającego w
przypadku unieważnienia lub zamknięcia postępowania o udzielenie zamówienia.
13.7. Informację o wyniku postępowania zamawiający przekaże wykonawcom, którzy
złożyli oferty. Informacja ta zawiera imię i nazwisko albo nazwę wybranego
wykonawcy, jego siedzibę (miejscowość) oraz cenę najkorzystniejszej oferty.

14.Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze
wykonawcy w celu zawarcia umowy.
14.1. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia w wyznaczonym przez siebie
terminie po upływie 5 dni od poinformowania o wyborze najkorzystniejszej oferty.
14.2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia przed upływem
terminu, o którym mowa w pkt. 15.1, jeżeli nie odrzucono żadnej oferty.
14.3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana przed podpisaniem umowy
zobowiązany jest wnieść przed podpisaniem umowy zabezpieczenie należytego
wykonania umowy.
14.3.1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny
całkowitej podanej w ofercie (po zaokrągleniu w dół do wysokości pełnych
100,00 zł) należy złożyć przed podpisaniem umowy w jednej z następujących
postaci w pieniądzu, gwarancji ubezpieczeniowej, bankowej lub poręczenia
innego podmiotu, którego działalność polega na inicjowaniu, wspieraniu i
promowaniu inicjatyw służących szeroko rozumianemu rozwojowi
regionalnemu, wystawionej przez uznany bank, instytucję, towarzystwo
ubezpieczeniowe bądź podmiot, a zaakceptowanej przez Zamawiającego.
14.3.2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone przelewem należy
wpłacać na konto Zamawiającego.
14.3.3. W przypadku wnoszenia zabezpieczenie należytego wykonania umowy
przelewem, za termin jego wniesienia przyjmuje się datę uznania rachunku
Zamawiającego.
14.3.4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w innej
dopuszczonej w pkt 15.3.1. formie będzie akceptowane pod warunkiem, że jego
treść:
14.3.4.1. jest zgodna z zawieraną umową,
14.3.4.2. nie budzi żadnych wątpliwości Zamawiającego co do :
14.3.4.2.1. prawidłowości udzielenia wymaganego zabezpieczenia.
14.3.4.2.2. skuteczności uzyskania zapłaty należności.
14.3.5. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
formie, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, oryginał
dokumentu należy przekazać Zamawiającemu przed podpisaniem umowy:
− na adres: Parafia Prawosławna pw. św. Mikołaja w Zabłociu - 21-509
Kodeń, Zabłocie 93, lub
− w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym wystawcy
dokumentu na adres e-mail: prosforka@wp.pl
14.4. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest podpisać umowę
w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodną z Zapytaniem ofertowym wraz
z załącznikami oraz złożoną ofertą, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego
w zawiadomieniu o wyborze oferty.
14.5. Osoby podpisujące umowę powinny posiadać ze sobą dokument potwierdzający
ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z
dokumentów załączonych do oferty.
14.6. W przypadku, gdy wykonawca odstąpi od zawarcia umowy z zamawiającym, w
tym nie wypełni wymogów określonych w pkt 14.3-14.5 zamawiający może zawrzeć
umowę z wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał
kolejną najwyższą liczbę punktów.

15.Sprawy sporne.
15.1. Wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania, można
wnieść pisemne uwagi do zamawiającego.
15.2. Uwagi wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub można było
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
15.3. Uwagi uważa się za wniesione z chwilą, gdy dotarły one do zamawiającego.
15.4. Wniesienie uwag jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
15.5. Zamawiający ustosunkowuje się do uwag przed zawarciem umowy.
15.6. Zamawiający nie ustosunkowuje się do uwag wniesionych po terminie,
wniesionych przez podmiot nieuprawniony lub jeżeli uzna że są one bezzasadne.
15.7. Brak ustosunkowania się do uwag w terminie, o których mowa w pkt. 16.5, uznaje
się za ich odrzucenie.
15.8. Ustosunkowanie się do uwag przekazuje się wykonawcy, który wniósł uwagi.
15.9. W przypadku uwzględnienia uwag zamawiający powtarza czynność, której one
dotyczą.
15.10. O powtórzeniu lub dokonaniu czynności zamawiający informuje niezwłocznie
wszystkich wykonawców.
16.Wzór umowy oraz określenie warunków zmian umowy zawartej w wyniku
przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o ile
przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy
Do zapytania ofertowego dołączony jest wzór umowy (zał. nr 9) zawierający określenie
warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie
zamówienia.

W załączeniu:
1. Projekt architektoniczno-budowlany - załączniki nr 1A,
2. Pozwolenie budowlane - załączniki nr 1B
3. Decyzja LWKZ - załączniki nr 1C
4. Przedmiar robót konserwatorskich i budowlanych - załącznik nr 2
5. Wzór formularza ofertowego - załącznik nr 3
6. Wzór oświadczenia wykonawcy - załącznik nr 4A
7. Wzór oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby - załącznik nr 4B
8. Wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - załącznik nr 5
9. Wzór wykazu robót budowlanych - załącznik nr 6
10. Wzór wykazu osób - załącznik nr 7
11. Wzór umowy - załącznik nr 8

Załączniki